Robin Axelsson – reparatör på Bredablick Förvaltning

Robin Axelsson, fastighetsskötare och reparatör.

Hur kom det sig att du blev reparatör på Bredablick?

Det började faktiskt med ett sommarjobb. Jag sommarjobbade som fastighetsskötare och trivdes väldigt bra med arbetsuppgifterna. Efter sommaren fick jag fast anställning som fastighetsskötare på det företaget. 2018 började jag som fastighetsskötare på Bredablick, och eftersom jag är ganska händig och gillar att lösa problem så utvecklades min roll så småningom till reparatör.   

Vad gör man som reparatör rent konkret och praktiskt?

Vi utför tillsyn och ronderingar hos våra kunder. Vi tar emot felanmälningar och gör hembesök hos våra kunder för att hjälpa dom att laga diverse grejer. Det kan handla om väldigt många olika saker, man vet ju aldrig vad som kan komma att behöva fixas eller lagas.

Vad behöver man kunna för att vara reparatör?

Man behöver framför allt vara händig och lösningsorienterad, men det är också viktigt att man är serviceinriktad. Då man jobbar med alla möjliga olika slags fel så är det en fördel att kunna lite av allt.

Vad motiverar dig mest i ditt arbete?

Att göra kunder nöjda. Det är väldigt tillfredsställande att känna att man har kunnat hjälpa kunderna, och de blir ofta väldigt tacksamma. Jag tycker också att det är väldigt stimulerande att lösa problem.

Vad är den största utmaningen i ditt arbete?

Man kanske skulle kunna tro att svaret skulle bli problemlösningen. Men jag svarar att det är tiden! Att få timmarna att räcka till är definitivt den största utmaningen. Jag vet aldrig hur min dag kommer att se ut, för även om jag planerar upp dagen så kan det dyka upp akuta ärenden som inte kan vänta.

Har du utvecklats under din tid på Bredablick och hur ser du på framtiden?

Jag har utvecklats mycket både inom yrket och som person. Jag har utvecklats som reparatör och kan idag ta på mig jobb som jag inte kunde utföra tidigare, det är jätteroligt och jag lär mig ständigt ännu mer.

Vad tycker du skiljer ut Bredablick från sina branschkollegor?

Att vi är bra på att ta hand om kunderna vi har. Att vi är proaktiva. Och att vi är ett stort men familjärt företag som får dig att känna dig som hemma.

Hur skulle du beskriva Bredablicks företagskultur?

Vi har olika avdelningar och olika ansvarsområden. Vi har personal på fältet och personal på kontoret, men trots att vi nästan jobbar i olika världar så har vi alla en gemenskap när vi träffas på kontoret. Det spelar ingen roll vilken titel du bär.

Hur är det att vara en del av Bredablick?

Det är spännande att vara med på Bredablicks resa, Bredablick är ett stabilt växande företag och det händer alltid något nytt.

Vilket är ditt bästa minne från Bredablick?

Bredablick bjuder varje år in till någon form av tillställning såsom julfest eller gala. Då samlas alla regioner och man får möjligheten att träffa alla som jobbar på företaget. Så jag skulle säga att mina bästa minnen är dessa resor tillsammans med mina kollegor.

Vad tycker du är det bästa med att arbeta på Bredablick?

Det bästa är helt klart kollegorna. Nästan lika mycket i topp ligger att företaget erbjuder utbildningar och att man har en stor frihet. 

Vilka egenskaper tycker du är viktigast att ha för att man ska passa in och trivas på Bredablick?

Att vara driven, nyfiken och att ha ett intresse för fastighetsbranschen. Att vara social och hjälpsam. Med en egen stark vilja att utvecklas kommer man långt. 

Senast uppdaterad: 28 September 2023

Fler porträtt

Avin Mohammed – driftledare inom lokalvård på Bredablick Förvaltning

Publicerad: 7 June 2023

"Lokalvård är ett serviceyrke där arbetsuppgifterna varierar mellan arbetsplatserna, men även från dag till dag. Det kan vara att moppa ett trapphus en dag, köra med maskin i ett stort garage dagen efter eller putsa fönster annan dag."

Läs mer
←   Föregående
Nästa  →