

Vår bakgrund
När Bredablick startades 2009 i en villa i Limhamn, gjordes det med visionen att utmana branschens traditionella arbetssätt och metoder – med fokus på proaktivitet, kvalitet och en stark kundrelation!
Idag har vi ett tydligt kvitto på att filosofin fungerar. Men även om vi har växt explosionsartat arbetar vi fortfarande med samma vision. Vi fortsätter att utveckla oss själva och våra tjänster, men idag som en av Sveriges största aktörer inom förvaltning och fastighetsskötsel.
Bredablick
– ett namn som speglar vår målsättning
Namnet Bredablick, eller Breidablick, härstammar från den nordiska mytologin och var namnet på guden Balders boning – vida omtalad som det fagraste av ställen där klokhet och prydlighet rådde.
Namnet speglar Bredablicks målsättning – att genom smart och effektiv fastighetsförvaltning vårda fastigheter på ett hållbart sätt och öka trivseln för dem som bor och vistas i dem.
Så här jobbar vi på Bredablick

Vi är proaktiva
Vi är förutseende och agerar proaktivt i stället för att anpassa oss till en situation eller invänta att något ska hända.

Vi tar ansvar
När vi på Bredablick får en uppgift tar vi ansvar för att den genomförs- vi tappar aldrig bollen utan vi håller vad vi lovar.

Vi är transparenta
Inga dolda agendor. Våra kunder får full insyn i allt vi gör. Vi arbetar alltid med tydlighet och utan överraskningar.

Vill du jobba hos oss?
Vill du vara en del av en stor gemenskap, och samtidigt få möjlighet att utvecklas? Då är vi arbetsgivaren du söker!


Vi satsar på egenanställd personal
Många av våra branschkollegor anlitar underentreprenörer för städtjänster och fastighetsskötsel. Det gör inte vi. Vi gör precis tvärtom. Genom att ha egen personal säkerställer vi att de som arbetar för oss har bra anställningsvillkor, ergonomisk utrustning, möjlighet att påverka sin arbetssituation och tryggheten hos en arbetsgivare som månar om sina anställda.
För våra kunder innebär det mindre risk för glapp i kommunikationen mellan kund, ansvarig förvaltare och den som utför ett visst arbete. Det innebär också en kvalitetssäkring av den tjänst vi levererar. Dels eftersom vi själva har kontroll över det arbete som utförs, dels eftersom vi ser till att våra medarbetare har relevant och aktuell kunskap och de resurser som krävs. Dessutom är vi övertygade om att människor som känner sig uppskattade och väl behandlade av sin arbetsgivare också utför ett bättre arbete.
Vår historia
2009
Bredablick grundas.
2012
Bredablick Fastighetspartner startar.
2014
Vi etablerar oss i Stockholm och Göteborg.
2016
Förvärv av Lamaro och etablering i Helsingborg.
2020
Förvärv av Upplands Fastighetsservice och etablering i Uppsala.
2022
Vi blir 750+ medarbetare och har 12 kontor runt om i landet. Etablering bland annat i Halmstad, Jönköping och Linköping, samt förvärv av UBC och Keyline.
2023
Bredablickgruppen blir en del av PHM Group.

En del av Bredablickgruppen
Bredablick Förvaltning ingår i Bredablickgruppen. Varje bolag i Bredablickgruppen har en viss inriktning på sina kompetenser som kompletterar varandra, och tillsammans har vi en unik bredd. I Bredablickgruppen ingår:




Personalporträtt
Avin Mohammed – ”Att vara en del av Bredablick är en stolthet för mig”
Läs mer om Avin”Jag som anställd trivs bra, och jag känner att jag utvecklas och kan bidra. Jag kan säga att vår företagskultur är starkt bidragande till trivsel, lojalitet, kundnöjdhet och utveckling.”

PHM Group i korthet
PHM Group är en koncern som specialiserar sig på fastighetsservice och vars uppgift är att ta hand om människor genom att ta hand om deras boendemiljö. PHM Group består av de bästa lokala företagen i branschen med samma värderingar och motiv: entreprenörsanda samt rättvis och ansvarsfull verksamhet. Vi tror att det enda som är bättre än lokal service är lokal service med stora resurser. Med PHM Group behöver du inte tänka på om du väljer den bekanta lokala aktören eller den stora koncernen. Hos PHM Group får du det bästa av två världar.
Läs mer om PHM Group